Drömmar...

Att leva i en bubbla, en fantasi värld, en dröm värld är det så fel? Att försvinna ifrån verkligenheten? Kan det inte behövs när verkligenheten är för stor/jobbig/hemsk? Jag tycker det, för ibland orkar man inte och då har man en rätt till att försvinna iväg sådär. Det är en annan sak att stanna där hela tiden och besöka det ett par gånger i ens liv. Klart att det blir en verklighet till slut om man stannar där för länge, men drömmar är något ingen kan ta ifrån en. Du kan drömma om precis allt och vad du vill. Det är ingen som skäller på dig för att du drömmer "fel" drömmar. Det är ingen som kan ser ner på dig, det är ingen som kan klaga på dig...En dröm kan ge en ett nytt hopp, ny chans och en ny verklighet. Du får idéer och tankar, vilket gör att du känner att du kan fixa det. Du kan fixa det som är sönder och må bra. Kan du det i drömmen så kan du göra det i verkligheten så länge du tror på det och på dig själv. Man ska våga chansa och se vart det tar en. Jag menar livet är verkligen allt för kort för att hela tiden tro att ens liv ska börja. Det bestämmer du själv precis och exakt när. Välj när du vill börja leva och gör det du drömmer om och tror på. Du kanske inte alltid får precis som du hade tänkt dig. Du måste kanske gå i ett sidospår för att komma till det du vill. Du kanske inte får precis du ville ha, men det kan bli något mycket bättre än vad du hade hoppas för. Så ta chansen. Hoppa ifrån klippan och andas och lev ditt liv precis som du vill! För det är ingen annan som kan leva ditt liv, bara du. Så ta nu chansen och gör det till ditt liv! Nyår är idag. Så ha som nyårs löfte att 2009 blir det året då jag börjar leva mitt liv. Då jag äntligen kunde andas och göra precis vad jag vill. Chansa nu, även om du faller så kan du alltid klättra rätt upp igen. Du kommer bli sårad och besviken på vägen, men i långa hela så vinner du så mycket mer! Så ha detta som ditt nyårs löfte, för jag vet att jag kommer ha det!


Kommentarer
Mikaela :) säger:

What doesn't kill you,

only makes you stronger. :)

2009-01-10 | 18:40:19 | http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0