Sakta ner?

Jaha då sitter man här med typ migrän :/ Hemma idag med One Tree Hill och Prison Break avsnitt. Verkligen inte fel =) Skickat vocab sheetsen nu med. Skit va många ord det va dock...hoppas så att Leslie inte får för sig att förhöra oss bara sådär...men det är ju Leslie vi pratar om. Jaja det tar vi då. Fredag imorgon vilket betyder HELG, och min brors födelsedag på söndag =) Hela 12 år blir han...:O Växer upp fort, plus han har blivit riktigt kaxig nu med. Men det är nog bara bra specielt eftersom han går på Ljungenskolan ;) Kommer så väl ihåg när jag gick i sexan...med det är verkligen längesen. 5 år sen. Tiden går fort märker jag :P Ja tiden är lustig. Vi klagar på att vi aldrig har tid och att det går allt för fort, men när det gäller små saker som ladda ner en låt som tar mer än 1 min blir vi helt irreterade och tycker att det går för söligt...hur vill vi ha det? Ska det gå fort eller ska tempot sakta ner? Mår vi bra över att allt går i 500 km/h? Ska vi stress oss igenom hela livet och inte hinna med de små sakerna och de saker som faktiskt betyder något? Som att få se våra barn växa upp? Vill vi verkligen missa det genom att lämna de på dagis och knappt se dem under dagarna för vi jobbar så hårt för att få ihop den "perfekta familjen och ekonomin"? Var familj moral bättre förr? Jag hade inte velat vara hemma hela tiden. Jag vill ha ett jobb för jag hade blivit helt rastlös ifall jag hade varit hemma hela tiden. Men det verkar ändå som att barnen inte glömdes bort på samma sätt som de gör nuförtiden. Men hur kommer framtiden se ut? Kommer vi sönder stressa oss själva eller kommer vi kräva att tempot sänks? Det är väl ingen som vet fören vi är där, misstänker jag.

Usch nej måste verkligen sova nu om jag ska kunna orka gå upp imorgon...lång dag imorgon :P Sov så gott och så får vi väl se hur det går imorgon på Leslies underbara engelsk lektion ;)

Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0