Onsdag kväll

Så nu sitter jag här och har precis skrivit klart min historia uppsats som jag ändå är ganska nöjd med...;) Så svenskan var helt ok fast jag har verkligen insett nu att kristendomen inte är min religion. Tror inte på det här med att man begår synd för allt man gör och straffas i evighet för det...nja inte riktigt min tro. Buddism är nog mer min grej..det är med att hitta sin inre harmoni och leva ett hälsosamt liv där man tar hand om sig själv och de man tycker om. Det känns mer rätt och folk som har Buddism som religion verkar vara i regel mer lugnare och stressar inte på samma sätt som vi gör här i Sverige. Varför ska man stressa igenom hela livet och sen när man är gammal ångrar man sig för att man inte tog sig tid på det sättet man hade hoppats på när det gäller familj eller vänner? Det känns bara så onödligt, finns ingen mening med att man ska ångra sin tid här på jorden för vem vet vad som händer med oss efter döden? Att vi går igenom en svart tunnel och ser ett ljus i slutet har vi hört ifrån folk som har varit nära döden men kommit tillbaka, men efter det? Vad kommer efter ljuset? Ett liv som ande där man träffar alla sina nära och kära som har lämnat en tidigare eller föds man som en ny människa och får leva livet ur en annan synvinkel? Eller föds man som ett djur eller en växt? Det finns ingen som riktigt vet förutom de döda och de kan vi inte fråga...livets stora mysterium!

Ja efter svenskan så var det civics och vi skulle ha debatt igen men Patrick glömde bort det och vi satt och kollade på när Obama och McCain debatterade istället och det var mycket lättare och man kunde t.o.m inte lyssna :P Sen så är Patrick borta imorgon och på fredag så vi slutar tidigare imorgon och sen ska vi försöka flytta svenskan så vi slutar typ 12 på fredag :D Men imorgon så är det matte med Axel...där man inte fattar något! Ser inte fram emot det!! Usch fy blä på det! :(

Så dagen har väl varit sådär...blev lite bättre nu på kvällen tack vare en viss person :) Hoppas på att få träffa honom nu i helgen ;) Sedan så funkar alltid mammas lilla Ior pedogik...haha fråga inte xD Nej nu ska jag faktiskt titta lite på tv och sen blir det nog säng för mig...behöver det känner jag ;)

Kommentarer
M säger:

Det där du skrev om stress och så är bara så sant, och jag tror jag ska titta lite närmare på Buddismen nu när allt kommer omkring..;)

2008-10-08 | 22:30:56
Cissi säger:

naaw tack <3 haha ja gör det för jag känner mig alltid mkt lugnare när jag är i Asien asså när vi åker in till en huvudstad då...folk är inte alls så som vi xD

2008-10-09 | 15:57:58 | http://breakingthedawn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0