Christmas?

Jäkla sjukdom...feber är nästan försvunnen och det är skönt. Har lite ont i halsen bara men det är allt. Skrev och skickade in religion uppsatsen idag, skönt att få ivägen den. Jag önskade att mina lektioner var inställda imorgon, orkar verkligen inte skolan imorgon. Vill bara vila och sova känner jag. Men ja ser inte ut som det direkt. Man undrar om det verkligen kommer vara lönt att ha religionen imorgon eftersom nästan alla har matte C nationellt prov hela förmiddagen men jag åker dit så får vi se helt enkelt. Man kan alltid hoppas att lärarna inte tycker att det är lönt att ha några lektioner imorgon pga det.

Annars idag har jag inte gjort så värst mycket, inte direkt ork. Har kommit världens bästa julklapp till älskling iaf och jag vet att han kommer bli duktigt glad över det! Fast måste hitta en till tror eftersom vi har en budget på 400 kr. Men jag har nog redan listat ut vad jag ska köpa mer till honom.

Har ingen direkt julkänsla i år men det är inte så konstigt egentligen, just nu känns det lite som att jag kan bara hoppa över julen och min 18 års dag och bara vara 18 och göra precis vad jag vill. Hoppas denna känslan försvinner för det är ändå jul och jag älskar julen eller älskade den iaf innan. Förhoppningsvis så kommer julkänslan och lite hopp om bättre tider än dessa. Känns ganska tungt att jag har så mörka tankar nu innan jul och min 18 års dag men det känns lite hopplöst det hela och jag fick även det halvt bekräftat igår och det var nog bland det jobbigaste jag har varit med om. För det hoppet har alltid funnits men nu känns det bortblåst. Usch jobbigt det här...

Nej men det blir nog skolan imorgon, måste försöka gå iaf och sen har älskling och jag bestämt en liten mini middag med Hannah och Jonte där vi ska göra pitabröd med kyckling och rocky road som efterrätt! Ska faktiskt bli kul och förhoppningsvis så mår jag mycket bättre imorgon så vi slipper ställa in eftersom jag behöver verkligen umgås med människor som ger mig hopp och glädje. Det blir äta värk tabletter inatt och imorgon så jag blir frisk ;)

En lång skön, varm dusch hade inte varit fel nu så jag tror det blir det faktiskt.

All I want for Christmas is...


Kommentarer
Mikaela :) säger:

Vi är bara 5 som ska göra matte C-provet i morgon... ;) Men jag tycker det är jättebra att du satsar på att komma till skolan i morgon, det hjälper dig ju att tänka på annat lite. Dessutom ska jag nog se till att kunna klämma in lite julkänsla i dig, själv har jag så det räcker och blir över! :D

Och förresten; tack för kommentaren om halkan! :)<3

2009-12-10 | 21:09:33 | http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0