Planering eller överraskning?

Det har varit så himla prat om förlovning den senaste tiden mellan par och visst är det en underbar sak och bland det finaste som finns. Men det är ett ganska stort steg, specielt i vår ålder tycker jag. Men det som "stör" mig mest är att det är en planerad sak mellan paren. Att det inte kommer som en överraskning. Nu vet jag att jag är total amerikansierad (stavning) men ska det inte vara en överraskning? Då behöver det inte vara killen som gör det men att någon av paret frågar ifall den andra vill gifta sig med en och då är man förlovad. Eller är det fel? Jag hade velat ha det som en överraskning, inget planerat utan bara så romantiskt ock kärleksfullt. Men det verkar inte vara så här i Sverige, men är det verkligen samma sak? För mig så är det inte det. Känns inte lika starkt som en "riktigt" förlovning där det är frågan om giftemål. Är en planerad förlovning precis samma sak som en överraskande en? Vad tycker ni? Det är kanske bara jag som tycker detta, men det skulle vara intressant och höra andras åsikter om detta.

Nej sängen kallar på mig, är helt död i kroppen och nu ska jag stänga grinden xD

Kommentarer
Anonym säger:

lite tyidigt med giftastankar va? ;)

2009-01-19 | 21:41:25
Robban säger:

lite tyidigt med giftastankar va? ;)

2009-01-19 | 21:42:07 | http://thethoughtsofmurray.blogg.se/
Me, myself and I säger:

jag håller med; överraskning bör det vara!

2009-01-22 | 22:05:02 | http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0